3. Tehtävä: Kerro sadalle

Tässä tehtävässä oppilaat levittävät eri tavoin tietoa juomakartonkien kierrättämisestä. Tyhjä juomakartonki ei ole roska, vaan arvokas raaka-aine uusille tuotteille. Kierrättämällä säästät luonnonvaroja, vähennät energiankulutusta ja ympäristökuormitusta. Ajattele jos kaikki tietäisivät tämän! Auta meitä levittämään tätä viestiä!

Miettikää luokassa millä tavoin voisitte levittää tietoa mahdollisimman tehokkaalla tavalla. Voitte esim.

  • Levittää tietoa kierrättämisestä erilaisilla viesteillä ja sanomilla piirtämällä ja/ tai kirjoittamalla. Käyttäkää mielellään jakelukorttejamme.
    – Anna oppilaille tehtäväksi jakaa kortteja perheilleen ja naapureille.
    – Tehkää jakelukorteista kollaasi ja järjestäkää näyttely koululla, lähikaupassa, kirjastossa…tai ottakaa kollaasista valokuva, jonka jaatte koulun kotisivuilla, s-postitse ja/tai sosiaalisessa mediassa.
    – Käyttäkää mielikuvitusta suunniteltaessa kampanjan toteutusta. Hyödyntäkää aiheesta koottua materiaalia “Pieni Kampanjakoulu”, jonka löydät osioista Aineistoa ja linkkejä
  • Haastakaa toisia mukaan ja järjestäkää juomakartonkien kierrätys- ja litistyskilpailu, joka huomioidaan koulun ja/ tai paikallislehdistön toimesta.

Tehtävä 3 tulee rekisteröidä Minun sivut osiossa viimeistään 8.2.2019.


Nopeuspalkinto – Mahdollisuus voittaa hienoja lisäpalkintoja

Jos rekisteröit tehtävän viimeistään 25.1.2019 osallistutte nopeuspalkintokilpailuun. Nopeuspalkintokilpailussa voitte voittaa lisäpalkintoja Tetra Pakilta ja WWF:ltä. Lisäpalkintokilpailuun osallistuminen on vapaaehtoista!

Tuomaristo joka kostuu Tetra Pakin ja WWF:n edustajista nimeävät voittajat joilla on kiinnostavimmat ja ajatuksia herättävimmät ehdotukset.  Tuomariston päätöksestä ei voi valittaa.

Muistakaa käyttää kuvia voimassa olevien lakien ja opetustoimintaa ohjaavien toimintotapojen mukaisesti. Tetra Pak pidättää oikeuden käyttää kuvia viestintäkanavissaan, mikäli ette tehtävän rekisteröinnin ja kuvien lataamisen yhteydessä tee erillistä ilmoitusta.

Rekisteröidyt kilpailutehtävät